Hur fungerar beteendet kring köpprocessen? Vad får folk att läsa, klicka på en knapp, ta ett samtal på 10 min, skratta, etc. Läs detta spännande inlägg för att förstå hur människor tänker i sista fasen när de ska ta ett beslut.
Kunder är alltid på jakt efter ett bättre erbjudande. Att arbeta med CX och skapa bättre kundlojalitet är ett ständigt arbete som företagen försöker förbättra och optimera . Här får du våra 5 insikter från Customer Experience Management Africa Summit i Cape Town.
Slutmålet för marknad och sälj är att de ska generera affärer. Enligt försäljningsindex slutar 58 procent av avtalen i säljtratten i "inget beslut". I grund och botten representerar detta 3 av 5 möjligheter som tidigare klassificerats som "av intresse" för företaget. Har kunden blivit kvalificerats fel inför sälj?
Som marknadsförare så har vi inget val än att kliva in i djungeln och kämpa för våra konsumenters tid och uppmärksamhet, sorgligt nog. Vill du ha lösning på problemet? Fortsätt läs.
Marketing automation är ett perfekt verktyg för att nå uppsatta mål hos marknad och sälj. Men ska sanningen fram så kan det lätt bli för överväldigande, Monstret som gömmer sig i garderoben...
Med dagens utbud av ny teknik och smarta lösningar, är det lättare än någonsin att följa kundens online och offline beteende och skapa relevant och anpassad kommunikation. Däremot är detaljerna avgörande. Dålig hantering av data i de olika kanaler leder ofta till att kunderna känner sig som att de är bara en i mängden. Gör dig redo för programmatisk marknadsföring!
Drygt 75% av Marketing automation projekten uppnår ej de önskade resultaten som företagen hoppats på vilket är oroväckande statistik, eller hur? Men det finns en enkel förklaring till varför...